Guide för lampbyte - till mig själv

Att byta lampa är inte alltid så himla enkelt.
Det tog nån månad och en nyfunnen vän att lista ut hur man gör.
 
Vi kan ta det från början.
 
Lampan ovanför diskbänken gick sönder helt och enkelt, slutade fungera.
Jag pillar lite runt om och inser att jag inte kommer in för glaset (läs plasten) där det liksom kommer ut ljus, sitter fast. Det är ju ett gammalt kök så jag har skyllt på de. 
Tills den dagen denne person frågar varför jag inte bytt lampa och börjar pilla och dra.
Rätt som det är är hela makapären borta och man kan byta lampa.
Och inte var det sådär svårt som jag trott heller. Bara att dra och sen sätta tillbaka den på den lille skenan. 
;)
 
Så detta är en påminnelse till mig själv tills nästa gång.
 
Taaanlaaa!
Nu lyser den igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0