Påsken

Långfredagen:
Var på Birsta en sväng efter att ha städat lite hemma.
Hämtade upp påskpresent hos mamma och sen hämtade jag Vickis i stan och så for vi hem till pappa där vi åt lammstek! :)
Åkte hem och bytte om till mysbyxor och for till Frida och Pillan och hängde innan Frida beslutade sig för lite dans...

Påskafton:
Började med att tvätta... :) Fortsatte städa och plocka lite....
På eftermiddagen kom pappa med resesängar till gästerna som skulle bo hos mig...
Efter 18 for jag till Pillan för middag med henne, Frida, Emelie och Elin... Mysigt värre, utan alkohol, att tillägga!
Någorlunda sent for jag till pappa, hoppade ner i den stenhårda bäddsoffan på en gång...

Påskdagen:
Dagen för Karins 40 års fest
Upp och hoppa tidigt, frukost, massa städning, plockning och dukning och tillredning av mat...
Första gästerna anlände runt lunchtid ungefär, men bara en snabbvisit då dom skulle fara hemåt mot Umeå...
Hämta en långfärdad gäst på Navet....
Göra fin tid, sen kom resten av kalasgästerna.... Granar, släkt och vänner... 30 pers vart vi ungefär och det hördes i hela huset, gud sicket stjo, men kul var det!
Frågeslinga hade pappa fixat och det laget jag var med i vann inte bara utan vi var ogifta hela bunten också, utom N´Håkan då, men han tyckte gynbesöket gick bra... hahaha.... :P
Fest hela natten.... :/

Annandagpåsk:
Karins riktiga födelsedag...
Vaknade och for och hämtade SydWestarna som bott hos mig i helgen, frukost.... Sen mer städning, hämtade farmor, mer mat och fika och tårta...
For hem runt halv 8 och släppte av farmor hos henne... När jag kom hem plockade jag ihop grejerna från gästerna och la mig sedan på soffan för ett CSI avsnitt! :)
Sen vart det godnatt...

Idag har man vaknat tidigt efter att ha drömt att någon stulit bilen utanför jobbet! *peppar peppar*
Tagit en promenad med för mycket kläder i sjukaste varma solen... :)
Dammsugit och käkat fruktsallad till frukost och sen segat på ballis med en bok! Mysigt värre...
Våren är här nu!
 
Nä, nu ska jag hitta på nåt kul...

Tjing pling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0