Tvättstugekris!

hmmm....

Jag slutade väldigt tidigt idag, 13.00! Så när jag kom hem tog jag och hoppade in på passet före det jag bokat i tvättstugan, 13-16, men behöll det handra passet med, 16-19, eftersom det tydligen är fel på en maskin där nere och jag har mycket tvätt... *suck*
Men när jag ska gå ner och ta och hänga första tvätten (har även med mig köksdörren som jag tog bort) så ser jag en tjej som håller på med låset (mitt hänglås), jag går förbi eftersom jag ska bort med dörren till mitt förråd och då klämmer människan ur sig: "Vet du varför det sitter ett hänglås på dörren?!" Jag svarar: "Det är jag som tvättar!" Och gav henne ett leende... Inte fasiken vill jag att folk ska komma och gå under mina tvättningar heller... Därav hänglåset, men de sa jag inte... Hon ilade ganska snabbt därifrån och bokade en ny tvättid...tror jag! :P

Sen nu var jag ner igen, först jävlades de lite i förrådet och jag har en stor reva bak på vaden nu från en träbit!
Men iaf så står jag i tvättstugan, lampan är tänd, maskiner går och jag hänger tvätt då det hörs en nyckel i låset, dörren öppnas och en kille sticker in huvudet och säger: "Hej! Har du tvättstugan nu?! Har det blivit fel?!" Jag svarar åter: "Nej, det har det inte... tror jag!" Går ut och kollar en extra gång och säger: "Det är den 3e idag och här är vi nu!" (visar på tavlan!) Då säger han: "Jaha, jag trodde de var den 2a, men jag ser att det finns en senare..." Så då tar han den senare tvättiden och går!
Jag tror att dom är i behov av tvättningar allihopa här i huset idag... hahaha....

Jaja, nu ska jag ta en snabbrajd med dammsugaren sen ner igen... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0