Fixar lördag...

Idag står några saker på listan... hmmm... Får se vad man orkar och hinner med! ;)
haha... Men lite städning ska jag iaf hinna med, alldeles nyss tittade jag ut genom fönstret och de var kolsvart på himlen men nu är det borta och det regnar lite bara! Mysko!



Härom dagen var jag på IKEA och köpte mig en jättefiiin tavla! :) Ja, IKEA, jag vet! Men iaf...
Jag kommer ut till bilen efter att ha burit den i ena handen och en påse i andra handen, vagnar är överskattat (för den var inte liten precis)!
Så öpnnar jag bakdörren, och redan då kan jag se att den inte får plats, men jag puttar in den och får då svart på vit att den inte går in... Provar några andra vinklar också, bara för att... Inte ens i bagaget får den plats!
Jaha, vad gör man då när klockan är ca 18.30 på IKEA parkeringen, jo! Man ringer lilla pappsen, och som tur var så var han inte hemma i Bredsand utan på jobbet i Skönsberg... Han skrattade åt mig, men de är väl förståligt!.... Men han kom iaf.... med släpvagnen!!!! Shit! Så stor är den inte, men den skulle inte fått plats i hans bil heller...
Sen tillkommer denna fina konversation mellan oss:

P: Tro inte jag har tid att fara förbi hemma hos dig heller! Jag måste tillbaka till jobbet!
Jag: Nähä, när kommer du då?
P: Du får ta min bil med släpvagn! Har du kört med släpvagn nån gång?
Jag: Nej! (skräckslagen, tror han skämtar!)
P: GRATTIS! (Han menar allvar!)
Jag: Eller jo, 500 meter raktfram typ! Men jag kan inte backa....

Och tro på faan var jag fortfarande tvungen att köra med släpvagnen hem till mig och inte nog med de, jag var tvungen att sedan köra genom hela stan för att lämna tillbaka den till pappa på hans jobb....
Efter lite frågor hur man då kör med en klump där bak....... Så tog jag mig faktiskt hem, de var den lätta biten...Parkerade gjorde jag efter vägen, alltså ingen backning överhuvudtaget! Också ganska lätt!
Att sedan köra från mig genom stan visade sig inte heller vara några problem, dock kör man ju inte lika fort som vanligt utan denna gång höll jag mig efter hastighetsbegränsningen... haha! Säkert första gången... :D
Så nu kan man köra med släpp också, dock inte backa men de ska jag faan öva på!
Så de så!



Igår då, jobbade man ganska länge, sen bjöd jag in min stackars svältande lillebror och hans kompis på middag! De vart Pasta Carbonara, färdig sås förståss (från Kelda!)... Så hjälpte han mig lite med datorn och sedan som den snälla storasyster man är skjutsade man hem pojkarna!
När jag kom hem färgade jag mitt hår, ÄNTLIGEN! Stod ljusbrun på paketet men vart typ färgen jag redan har... :)
Alltså bra...
Sen missade jag nästan alla bra program eftersom jag somnade på soffan och vaknade runt halv 1 snåret! Ovanligt?!!?



Ikväll är de:

Sverige - Portugal
&
Timrå - Färjestad



Hörs....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0