Helgen som startade såå bra..

Och slutade mindre bra.

I lördags var vi på Charm och fikade/lunchade, Carro bidrog fint till en killes svensexauppdrag. Sen for Sandra och en snabbis ut till Birsta innan vi slappade hemma och gjorde oss klar för galej med grabbarna.
Droppade in hos Kervan och grabbarna och hade sjukt roligt, spelade bussen och ja......
Men på vägen in till krogen små sprang jag i mina kilisar och såå halkade jag och slog en fin fin vurpa. Fick hjälp (typ bli buren!) att hoppa på ett ben upp till Sandra och ner i sängen. Kanon kväll hörrni!

Söndagen började med smärta och slutade med de också. Vi tog en tur till akuten för att försäkra oss om att foten inte var bruten, och det var den inte heller. Lite alvedon och Voltaren skulle göra susen. Inga kryckor det går ju över.... Eller?
Men men, liggandes på Sandras vardagsrumsgolv med foten i högläge som ett jäkla mongo och smärta i foten ringde vi Sandras mamma och frågade om jag kunde låna hennes kryckor ändå. Toppen.
Kan säg att man blir rätt handikappad när man inte kan göra allt som vanligt.
Det är ju bara foten tänker ni och ja! Ja, det är bara foten, den du håller balansen med när du måste ta på dig skorna eller den du gåår med.
Men iaf, efter vi hämtat kryckorna och ringt chefen och sagt att jag inte kunde jobba så får vi och köpte kinamat. Upp på kryckorna och iväg, det gick ju bra tills......
swooosch!
Några fula ord!
Och vi har ett Mumintroll med kryckor liggandes över stengolvet.
Sa jag att jag redan hade sjukt ont i foten..?
3 snälla kinerser och en Sandra hjälper mig upp kollar att jag är okej och jag skrattar och skäms.
Kan det bli värre?!

Sen vart det film hos Persson och sen fick jag hjälp hem med bilen av mina två stjärnor.

Ni är guld värd för ett klantigt Mumintroll!

Ska inte glömma Linkan som kom med alvedon och mobilladdare och Carro som skjutsade oss till akuten.
Ni är TOPPEN mina vänner!

HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0