hmmm... Arlanda?!

Idag (ikväll) när jag fortfarande var kvar på jobbet och slängde ihop det sista i en plock åt Andrea tills imorgon hör jag hur telefonen vibrerar i väskan!
Tar upp den och ser Dolt nummer, men svarar, nyfiken som man är.
-Hej! Säger det i andra änden. Det här är ....... från Arlanda flygplats, vi har ett bagage här där det står ditt namn på!
-Vaa?!
-Ja, en väska som inte blivit upphämtad.
-Jaha?!.... Det är då inte min.
-Okej, men har du varit ute och rest eller lånat ut den till någon..?

Hjärnan går på högvarv och funderar om jag lånat ut en väska med mitt namn på till någon men ICKE! För reste gjorde jag ju men en väska hade jag med mig hem. Svaret blir:

-Öööhh, pappa kanske har lånat någon (fortfarande vet jag inte vad det är för väska!).
-Jaha, heter din pappa ........ i efternamn?
-Ja, och ........ i förnamn.
-Det är han som har checkat in den men måste ha glömt att han skulle hämta ut den.
-Ja, han kan ha rätt mycket att tänka på ibland. Och då kanska han glömde bort att han hade ett bagage.
-Men då ska jag se om jag hittar något nummer.
-Gör de, fast du kan ju få de av mig annars.
-Kan det vara det här ....... .
-Ja, det är det.
-Bra och tack, då ska jag ringa nu, ha en trevlig kväll!
-Ja, desamma. Hej!

Efter jag lagt på och larmat och låst butiken ringer pappan, såklart hade han glömt bort väskan. Han hade pillat och pratat i telefonen och helt glömt bort, den strulpellen. hahahhaa...
Så typiskt! :)
Men han skulle åka dit och hämta den imorgon!
Så då löste det sig. Så kan det gå!
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0