Heldag med A-L

Det började med en fin promenad i solen med hunden runt Granloholm... Stegmätaren mätte 7187 steg... :P
Sen vart det lite slappning hemma hos mig i soffan framför Prinsen av Egypten och en snabbdusch innan vi begav oss i väg för att handla dricka inför vår festmåltid... :)

Vart ett stopp till på vägen, kikade in hos dvd-utlånarn Stralla! Fick med oss en hel påse med massa trevligt!
Väl hemma (i A-Ls soffa denna gång)! Slog vi på The Holiday, vilket var bra eftersom jag såå många gånger ska ha sett den men inte blivit av... Mycket bra film, och nu måste jag köpa mig ett eget exemplar såklart! ;D
Efter de kurrade magarna, och det var dags att åka och köpa hem den efterlängtade festmåltiden som bestod av en mozzarellapizza från Granlopizzeria! Sjukt god!
 Denna underbart goda skapelse, iform av dinkeldegsbotten, kryddigtomatsås, seranoskinka, soltorkadetomater, röd-pesto, mozzarellaost och ruccola är ett bidrag i Nordiska mästerskapen för pizzabagare! Supergod!
Om ni finns i Sundsvall, prova den...!

Sen vart det en film till och Ben & Jerrys-glass innan det var dags att bädda ner sig i sängen... :P Vi såg då Tom Cruise som torped i Collateral, grymt bra film även denna!

Idag har jag jobbat på Barnens Hus, så sjukt roligt att jobba där... haha....
Sen for jag till
 farmor en sväng och pratade lite och fick påskägg av henne! Än är man tydligen inte för liten för påskägg! tihiii....
Väl hemma hemma hade man fått ett till påskägg med 2 trisslotter (ingen vinst alls!), Nasse-klubba, Pokemon chokladägg (typ Kinderägg!) och en massa ankelstrumpor! hmm... Tanken som räknas iaf... :)

Nu blir det snart slapp framför tvn och titta på när resten av familjen far runt som yra höns och packar inför deras fjällvecka i stugan! :P En annan ska jobba och tjäna lite cash istället för att åka skidor under soliga dagar med perfekta backar.... Avis, jag?! Nä, inte alls.....
Med tanke på att jag var sjuk sist och inte kunde ta mig utanför dörren knappt! :( Bläää...

Avslutar med ännu en fin....
image88 hälsning... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0